Zoektocht naar werk

29 oktober 2014 - Coolangatta, Australië

Zaterdag en zondag waren een relax weekend. Beetje rondgelopen, kijken in winkeltjes, hangen op strand, kletsen met mensen. Zaterdag heb ik een poging gedaan tot al mijn kleren weer schoon krijgen na paar weken outback. Volgensmij zijn er bepaalde dingen die niet meer schoon te krijgen zijn. Zondagochtend ben ik naar een kerkje toe geweest. Een klein gebouwtje waar zo'n 25 (voornamelijk) oudere mensen zaten. Ik werd heel hartelijk ontvangen en de dienst was heel gaaf, wel heel anders dan ik gewend ben. Maar het is gewoon tof om het zo te proeven. Na de dienst werd ik uitgenodigd voor kopje koffie. Bleek dat de dominee Nederlandse is, leuk gesprek mee gehad.

Maandag begon dan toch echt de zoektocht naar werk. Een zoektocht moet goed gestart worden dus om vier uur de wekker, flinke ochtendwandeling en zonsopgang kijken. Absoluut de moeite waard, ook hadden we het geluk dat er weinig wolken waren. Na zonsopgang toch nog even bed weer in, het was nog te vroeg iets te gaan doen.
Smorgens eerst naar een zorginstelling geweest, maar werd doorverwezen naar de site. Daarna ben ik door de winkelstraat gaan lopen op zoek naar vacatures. Degene die ik vond werd ik wederom doorverwezen naar een site. Mijn CV opgestuurd naar verschillende bedrijven. Om twee uur had ik afgesproken met een van de vrouwen van de kerk. Ze had voor mij alle zorginstellingen uit de buurt onder elkaar gezet en ik mocht haar laptop gebruiken. Naar alle instellingen mijn CV gestuurd, verder is het wachten op reactie. Maar ze denkt dat er wel reactie komt, omdat ze flink tekort komen in de zorg. Later nog even over strand gelopen, genieten van de zon, het geluid van de golven en de surfers. Savonds in het hostel niet veel bijzonders gedaan.

Dinsdag ging de zoektocht vrolijk verder. Dit maal zonder zonsopgang. Wederom rond gelopen op zoek naar vacatures, natuurlijk wel een andere kant op. Ik ben richting het vliegveld gelopen, daar heb ik op een vacaturesite gezocht naar vacatures, paar telefoontjes gepleegd, mijn CV weer opgestuurd naar verschillende bedrijven en hopen op reactie. Tijdens het rondlopen en zoeken naar werk ben ik ook aan het genieten van de omgeving. De stad, de mensen, alles wat er maar te zien valt. Savonds een hele gezellige avond gehad op het balkon van het hostel. Wat dan natuurlijk resulteert in veel te laat naar bed gaan.

Woensdagochtend was ik dan ook laat wakker, te laat vond ik. Maar aan de andere kant, ik heb lekker geslapen dus ik ga niet moeilijk doen. Na een lekker ontbijt weer op pad voor werk. Een prachtige wandeling door de stad dit maal. Na bijna een hele dag op pad te zijn geweest was ik op tijd terug in het hostel. Omkleden en tijd voor een duik, de eerste duik in de oceaan in Gold Coast. En het was heerlijk! Te bedenken dat het dan 'nog maar' lente is. De echte golven, het echte lekkere weer moet nog komen. Savonds weer een heerlijk avondje gehad in het hostel, maar nu wel verstandig en vroeg naar bed ;)

Donderdag was ik dan ook vroeg wakker, wat te verwachten was. Kon ik mooi vroeg op pad om banen te zoeken. Ik geniet er gewoon van. Hotel inlopen, vragen of ze personeel nodig hebben, CV sturen en op naar volgende hotel of restaurant. Na hele dag beetje rondlopen ben ik over het strand terug gelopen naar het hostel. Vlak voor zonsondergang naar point danger gelopen om dolfijnen, walvissen en/of haaien te spotten. Helaas niet gezien, maar de lucht was door zonsondergang prachtig! Toch niet voor niks die kant op gelopen dus, maar dat is eigenlijk heel moeilijk hier. Omdat het overal onder elke omstandigheid wel gewoon genieten is.

Ik had besloten vrijdag nog actief naar werk te gaan zoeken en dan maandag weer. Tijdens ontbijt kreeg ik echt een super aanbod. Ik kom en goed surfbord goedkoop kopen, nou ja waarom niet. Als ik dan toch op twee minuten lopen van de oceaan zit, heb ik gelijk wat te doen. Wachten dus op het surfbord en of het wel echt een goede deal is. Ja dat was het, dus surfbord gekocht. Super blij mee!!
Inmiddels was het al bijna middag en ik had nog steeds niks aan het zoeken van werk gedaan. Ik had er eigenlijk ook helemaal geen zin meer in en wist ook niet zo goed waar ik nog niet geweest was. Na toch nog naar een paar bedrijven mijn cv gestuurd te hebben, naar het hostel gelopen om mijn surfbord uit te gaan proberen. Daar gekomen zag ik dat ik mail had, of ik zaterdag tijd had om dagje mee te lopen in een koffiebar. Prima, das kans op een baan, super! Aangezien het te ver is om te lopen even uitzoeken hoe ik er wel kan komen. Auto heb ik niet, auto huren is duur (en lui), met de bus bleek omslachtig en ook duur, dus een fiets gehuurd voor het hele weekend. Als ik nu dan toch een fiets heb ga ik liever stuk fietsen dan surfen. Eenmaal op de fiets merk ik dat ik dat toch wel gemist heb, even lekker uitwaaien en energie kwijt kunnen. Het enige nadeel hier is dat een helm verplicht is.. :( Savonds was weer erg gezellig in het hostel, te gezellig waardoor ik te laat naar bed ging.

Zaterdag ging de wekker vroeg. Al is het eigenlijk nog steeds niet nodig dat ik een wekker zet. De zon is op om vijf uur en elke morgen word ik rond zes uur wakker. Om half elf moest ik in de koffiebar zijn, ben vroeg vertrokken zodat ik rustig aan kon fietsen. Onderweg ook nog genieten van de omgeving, want wat is het mooi hier. Onderweg kwam ik erachter dat ik echt een gevaar ben op de weg. Soms op het voetpad fietsen dan weer bij de auto's, ik snapte er soms niks van. De auto's zijn niet zo gewend aan fietsers en daarbij heb ik de neiging rechts te gaan fietsen ipv links, extra gevaarlijk dus. Maar ik heb de rit overleefd en kwam veilig aan bij de koffiebar. Daar werd me eerst een en ander uitgelegd om vervolgens uurtje in de bediening te werken. Zondag komt er nog iemand anders, daarna gaat ze kiezen wie ze wil. Terugfietsen was heerlijk, ik heb voor een veiligere weg gekozen. Langs het strand, zonder auto's. Absoluut prachtig! Toen kwam ik er ook achter waarom je een helm moet dragen, de vogels vliegen er gewoon tegenaan. Smiddags eindelijk mijn surfbord uitgeprobeerd. Blijven staan op surfbord gaat prima, maar op het water lukt dat (nog) niet.
Samen met een jongen uit hostel ben ik op de heuvel voor ons hostel zonsondergang gaan kijken. De zon ging onder achter een gebouw, maar het was zo rood dat het in brand leek te staan. Terug in het hostel werd ik gevraagd of ik mee wilde naar een 'strandfestival'. Ach ja, waarom ook niet. Op het strand waren allemaal mensen met vuurhoepels en stokken met aan de uiteinden vuur kusten aan het uithalen. Super gaaf om te zien, verderop erd door een hele groep op jembee's gespeeld en op de achtergrond geluid van de oceaan. Gewoon zitten kletsen met verschillende mensen daar, hele leuke avond gehad!

Maandag ben ik begonnen met een duik in de oceaan, perfecte begin van de dag. Smorgens in het hostel gevraagd of ze daar toevallig personeel nodig hebben. Ik had gehoord dat er (waarschijnlijk) paar vertrokken. Nu was nog niemand nodig, maar over 1a2 week wel. Die baan is voor mij, dat heeft hij beloofd :) Aangezien die baan voor 15-20 uur per week is ging mijn zoektocht naar werk vrolijk verder. Ik wilde smiddags weer even surfen maar de wind was te hard. Harde wind geeft goeie golven dacht ik, maar dat schijnt toch niet zo te zijn. Als ik een surfleraar moet geloven: 'this wind destroy the waves'. Dan maar gewoon op het strand liggen, ook geen straf hoor. Savonds was weer gewoon gezellig in het hostel.

Dinsdag ben ik de dag begonnen met zonsopgang kijken. Totaal niet hetzelfde als eerder en ook weer super mooi! We hebben zelfs dolfijnen zien springen :) Terug in het hostel weer terug in bed gekropen om nog even verder te slapen. Na een ontbijtje weer op zoek naar werk. Al weet ik inmiddels niet zo goed waar ik nog niet geweest ben. Ik was erachter gekomen dat ik in de bieb een uur gratis internet plus computer kan gebruiken. Ff uurtje in de bieb gezeten dus.
Omdat er de wind een stuk minder was ben ik met mijn surfbord naar strand gelopen en bij Sanne gaan zitten. Hele middag op strand gezeten. Zitten kletsen, zwemmen, proberen te surfen. Best heel leuk als je op strand zit te kletsen en in de verte zie je dolfijnen springen. Toen we voor een duik gingen waren er ook kwallen, nu heel hard hopen dat die niet gevaarlijk waren ;)
Na een heerlijke douche in het hostel zijn we de heuvel voor het hostel op gelopen voor zonsondergang.. Weinig wolken, maar het blijft prachtig! Savonds wederom een te gezellige avond in het hostel.

Nu is het alweer woensdagochtend. Vanmorgen heb ik in het hostel gevraagd wanneer ik kan beginnen. Vanaf zondag heb ik werk :) Ik ben zo blij. Het is voor een paar uur per week dus ik blijf zoeken naar een tweede baan, maar ik heb in ieder geval iets :)

1. Linda van Baardewijk:
    29 oktober 2014
    Leuk om te lezen Mirijam. Ja fietsen daar is erg gevaarlijk. Wij zijn zo geweent hier met de fiest paden. Nou geniet ervan.
    see ja later
  2. Sander wubs:
    mooie verhaal mirjam
  3. Petra Ilmer:
    29 oktober 2014
    Leuk om te lezen, zie het helemaal voor me! Geniet en gefeliciteerd met je job!
  4. Hinke:
    30 oktober 2014
    hoi Mirjam, fijn om weer wat van je te lezen! en gefeliciteerd met je baan (tje) succes met verder zoeken! En hoe is het in het hostel waar je woont, kun je daar iets meer van vertellen?
    ondertussen lekker doorgaan met genieten van zon-opkomst en -ondergang!!
  5. Mirjam:
    3 november 2014
    Tnxx voor de felicitaties :)
    In mijn volgende blog vertel ik meer over het hostel en ik zal zsm foto's ervan plaatsen op de blog