Een nieuw avontuur voor de deur

10 februari 2016 - Zeewolde, Nederland

Halloo allemaal

Zoals jullie inmiddels wel weten (en anders weten jullie het nu) vertrek ik aankomende vrijdag naar Berlijn. Ik ga een half jaar stage lopen in het ziekenhuis daar.

Nadat ik afgelopen mei veilig thuis ben gekomen vanuit het andere eind van de wereld ben ik in juli alweer op reis geweest naar Oekraïne, een die ik voor de derde keer mocht maken. Een reis vol mooie momenten die nu dierbare herinneringen zijn.
Maar ook verder heb ik niet stil gezeten. Ik ben ‘begonnen’ met de opleiding verpleegkundige. Omdat ik al vooropleiding in de zorg heb mocht ik beginnen in het derde jaar in plaats van in het eerste jaar. Scheelt mij toch mooi twee jaar studie J
Vanaf september heb ik mij dus keurig als student gedragen. Vijf dagen in de week was ik in de schoolbanken te vinden. Daar moest ik onwijs aan wennen nadat ik toch bijna een heel jaar vakantie had gehad. Maar ik heb het overleefd, met cijfers waar ik toch best heel trots op ben.
Voordat ik begon leek het een eeuwigheid om 20 weken naar school te moeten, maar achteraf is het toch wel snel gegaan. De komende 20 weken mag ik het geleerde in praktijk gaan brengen.
En wel in het Vivantes Klinikum Neukölln, een ziekenhuis in Berlijn.
Waarom Berlijn? Waarom niet? De mogelijk om naar het buitenland te gaan was er, dan grijp ik die (natuurlijk) met beide handen aan. Het avontuur, de uitdaging en het buitenland blijft mij toch trekken.

Bij het afscheid nemen van mensen kreeg ik vaak de vraag of ik hun op de hoogte wil houden van mijn ervaringen in Berlijn. Vandaar dat ik hier weer ga uploaden, ik vind dit toch wel een hele leuke manier om over mijn ervaringen te vertellen. Maar een persoonlijk berichtje is en blijft altijd welkom.

Ik heb in ieder geval onwijs veel zin in mijn komende avontuur en ben heel erg benieuwd hoe het gaat zijn. Ik ga mijn beste beentje voor zetten, Duits leren en er alles aan doen om er een onvergetelijk half jaar van te maken.
Tot horens en wie weet tot ziens in Berlijn

Liefs Mirjam

1. Hinke:
    10 februari 2016
    Hoi Mirjam, weer een nieuwe uitdaging!! Leuk hoor! Veel succes en geniet ervan!! Gute reise!
  2. Hilde Koelewijn:
    11 februari 2016
    Hoi Mirjam, ik ben erg benieuwd wat jij nu weer allemaal mee gaat maken! niet zo spannend als uit een vliegtuig springen of bungee jumpen, maar wie weet...