De eerste week in Australië

15 september 2014 - Sydney, Australië

De eerste dag in Sydney was relax, we waren moe van een lange vliegreis. Nadat we in het hostel waren aangekomen hadden we tijd voor ons zelf. Met de meiden zijn we naar de supermarkt gelopen en daarna op het strand naast ons hostel gaan zitten, heerlijk genieten.
Savonds een echte Australische bbq gehouden waarbij uiteraard ook kangaroo geserveerd werd. Savonds lekker op tijd naar bed gegaan om bij te slapen..

Vrijdag zijn we met de bus en ferry naar het hart van Sydney gegaan om allemaal dingen te regelen. Als eerst zijn we naar de bank gelopen, wat een mooi, groot, chique gebouw, om daar een bankrekening te openen en gelijk geld over te boeken vanaf Nederland. Daarna zijn we naar een kantoor gelopen om onze medicare pas aan te vragen. En naar een winkel om de Australische simkaart te activeren. Ik heb nu geen 06 nummer meer maar een 04 nummer ;)
Toen dat allemaal geregeld was hebben we in een foodstore een broodje gehaald en in het park opgegeten. Daarna zijn we naar een carrentral gelopen om info te krijgen over evt een auto kopen. Daarna weer met de ferry en bus terug naar het hostel.
Daar kregen we nog een presentatie over allemaal trips die geboekt kunnen worden in Australië. Na het eten, zelf gekookt, konden we op een rodeo surfplank alvast oefenen voor maandag ;) Ik hield het elf seconden vol.

Zaterdag zijn we naar de blue mountains geweest. Een national park net buiten Sydney ter grote van België. Smorgens was het nog bewolkt, maar rond elf uur brak de zon door en die begon steeds harder te schijnen.
De heenweg was al prachtig. Na 1.5 uur rijden zei de chauffeur dat we Sydney uit reden, wat een mega grote stad. We zijn op verschillende plekken geweest, maar stuk voor stuk echt prachtig! Wat een geweldig uitzicht, zeker smorgens toen er nog mist tussen de heuvels hing. Uiteraard de tree sisters gezien, maar ook wat minder toeristische plekjes.
Daarna zijn we door gereden naar een wildlifepark. Daar hebben we de eerste kangaroes, koalas en andere dieren gezien die in het wild leven in Australië. Nu nog hopen dat ik ze echt in het wild tegen kom.
Daarna ruim een uur terugrijden naar het hostel, waar de tafel al gedekt was. Na het eten hadden we even wat tijd voor onszelf om te douchen of relaxen. Rond tien uur zijn we met de bus naar Manly gegaan om daar heeft nachtleven te ontdekken. Ontzettend gezellige nacht gehad. Rond twee uur was ik terug in het hostel, maar omdat het daar in de huiskamer ook heel gezellig was lag ik pas half vijf in bed ;)
Na ongeveer vier uurtjes goed geslapen te hebben ging de wekker weer.

Zondag was een dag met een ontspannen planning. Na het ontbijt hadden we ruim de tijd om ons klaar te maken voor die dag. Wederom gingen we met de bus, we stapten uit bij een plek met een geweldig uitzicht over Sydney. Nadat we daar wat foto's gemaakt hadden gingen we een wandeling van 1,5 uur maken. Een super mooi pad door de natuur met af en toe uitzicht over de oceaan. Op een plek met een van de mooiste uitzichten die ik ooit heb gezien, hebben we geluncht. De rest van de middag hebben we op Shelly beach gelegen. Strak blauwe lucht en een heerlijk warm temperatuurtje, maar in de schaduw en zodra de zon onder bent te gaan merk je dat het toch echt nog voorjaar is hier. Het koelt ontzettend snel af. Vanaf het strand zijn we naar een boulevard tentje gelopen, waar we heerlijk hebben gegeten. Na het eten zijn we een kroegje, bijna naast het restaurant, ingedoken. Omdat ik mijn backpack weer moest inpakken ben ik niet lang gebleven. Ik had gehoopt dat mijn was droog zou zijn zodra ik terug kwam, maar helaas....
De rest wel alvast netjes ingepakt want maandag om zes uur moesten we uitchecken. Nadat ik mijn backpack ingepakt had ben ik in de huiskamer de gezelligheid op gaan zoeken. Rond een uur of twaalf toch maar richting bed gegaan, zodat ik nog een uur of vijf zou kunnen slapen.

Om half zes ging de wekker alweer, tijd om op staan en tas in te pakken. Om zes uur ontbijt want om half zeven vertrok de bus. Drie uur rijden naar farm beach. Ff lekker verder slapen dus :)
We kwamen aan op een prachtig strand, waar we de hele dag zouden gaan surfen. We begonnen met onze wetsuits aan te trekken. Die zitten flink strak, dus dat is nog best lastig.
We begonnen met onze surfboards op het strand. Eerst kregen we uitleg over hoe te liggen en hoe op te staan. Na een half uurtje mochten we het water in om het zelf te proberen. Dat bleek nog lastiger dan ik dacht, recht blijven liggen op een board. Peddelenen proberen op te sstaan. Met hulp lukte het een paar keer een halve seconde. Na twee uur flink vaak vallen gingen we het water even uit om te lunchen. Tijdens de lunch kregen we op het strand uitleg over hoe je de beste golven kunt vinden en hoe de golven werken. Na de lunch kreeg ik een ander board. In het water merkte ik meteen dat die veel stabieler was, het ging direct een stuk beter. Paar keer zelf opgestaan en twee keer, met hulp, helemaal tot aan het strand blijven staan. Na weer ongeveer twee uurtjes surfen was hettijd om ons om te kleden en naar huis te gaan.
Na weer drie uurtjes rijden waren we terug in het hostel. Ik heb snel mijn spullen gepakt en ben nu onderweg naar het vliegveld. Ik ga vanavond nog naar Melbourne vliegen om de komende dagen de great ocean road te rijden.

1. Hinke:
    15 september 2014
    Tjonge, Mirjam, wat een belevenissen in een paar dagen!!!!
    't lijkt een droom-vakantie!!
    Geniet er maar lekker van! groetjes van Hinke.
  2. Jeannette:
    15 september 2014
    dikke knuffel!!! Geniet van alles en zorg goed voor jezelf :-)
  3. Chris:
    15 september 2014
    Nu alweer door naar de volgende plek, gaat hard hoor. Toffe ervaringen en dingen die je doet. Volgens mij ga je het daar prima naar je zin hebben!
  4. Eric:
    15 september 2014
    wow wat een mooi verhaal zus!
    Zo te lezen geniet jij wel. Zelfs gesurft. Super tof!
    Geniet ervan!!
  5. Gerdien:
    15 september 2014
    Hé meid. Klinkt gaaf! Ik ben benieuwd naar je volgende verhalen en vooral je foto's! Veel liefs en dikke knuffel.
  6. Hanneke:
    Leuk verhaal.
    Echt supercool dat je ging surfen!
    Ik ben echt jaloers.
    Geniet ervan!!