De heenreis

12 september 2014 - Sydney, Australië

Dinsdag was het dan eindelijk zo ver, op weg naar Sydney :)
Op schiphol de groep met wie ik zou gaan reizen voor het eerst gezien, daarna samen ingecheckt. Na het inchecken nog een uurtje de tijd om wat te drinken en afscheid te nemen. Eenmaal door de douane was alle spanning helemaal weg, ik had er alleen nog maar onwijs zin in!
Achter de douane wachten tot we het vliegtuig in mochten, prima plek om elkaar te leren kennen. In het vliegtuig zaten we allemaal dicht bij elkaar, ik zat helaas niet naast een raam.

De eerste vlucht duurde ruim 11,5 uur, van Amsterdam naar Bangkok. De eerste tijd ging prima, beetje kletsen en film kijken. Na eeneen poos werd ik het zat, bleek dat we netover de helft waren. Maar even proberen te slapen, dat lukte niet echt :(
Uit pure verveling uiteindelijk de film 'waar is het paard van sinterklaas' gekeken, al ging hierdoor helaas de tijd ook niet sneller. Maar heen en weer lopen naar de wc omdat stil zitten echt niet meer ging. Uiteindelijk kregen we de opdracht om de riemen vast te maken voor de landing, best een leuke mededeling.

Op Bangkok moesten we het vliegtuig uit, naar de gate lopen, opnieuw door de controle en weer het vliegtuig in. We vlogen met hetzelfde vliegtuig, na een korte tankstop door naar Taipei.
Van die ruim drie uur durende vlucht heb ik weinig meegekregen. Zodra we opgestegen waren ben ik in slaap gevallen, tussendoor twee keer wakker gemaakt om iets in te vullen maar direct weer in slaap gevallen, daarna werd ik weer wakker toen we geland waren.

Op Taipei moesten we tien uur wachten op onze volgende vlucht, van het vliegveld af en in een busje naar het hotel. Wat een stad, echt Aziatisch. Na eerst te hebben gedoucht in het hotel zijn we met een clubje buiten gaan lopen. We werden door iedereen aangestaard, best apart.
Maar omdat het veel te warm was buiten (44 graden) zijn we weer naar binnen gegaan om daar nog te relaxen, voordat we weer terug naar vliegveld moesten.

De laatste vlucht duurde nog ruim 9 uur. Een nachtvlucht, maar slapen kon ik nauwelijks. Ik zat bij het raam op twee stoelen, kon dus zelfs liggen maar het lukte niet. Voordeel is wel dat ik vanuit het vliegtuig de zon heb zien opkomen, echt heel erg gaaf!
Na een laatste vliegtuigmaaltijd waren we vlakbij Sydney en was onze bestemming heel erg dichtbij.
De douane waren zo voorbij en we liepen zo naar buiten de zon in :)

Vanuit het vliegtuig naar uitzicht op Opera House en Harbour Bridge gereden, daar groepsfoto en wat foto's gemaakt om daarna door te rijden naar ons hostel. Uurtje rijden door Sydney is echt geen straf, wat een prachtige stad is dat zeg!

Over de introductie week vertel ik later wel een keer. Ik weet zeker dat ik hier voorlopig 100% kan genieten!

1. E. Maris:
    12 september 2014
    Twee keer wakker gemaakt om iets in te vullen...weet je nog wat?! haha!
  2. Irma:
    12 september 2014
    leuk, volgens mij ga je een hele gave tijd tegemoet, heel veel plezier en kom over een hele tijd heel terug
  3. Hinke:
    12 september 2014
    Hoi Mirjam, je bent er "al" ! Wat een reis!!!
    en wat een avontuur!! geniet er van, het allerbeste gewenst!
    hart.gr. Hinke.
  4. Ellis:
    13 september 2014
    Ha Mirjam, een hele fijne tijd gewenst daar down under! Wat een ervaring en belevenis! Het ga je goed! Ik probeer je via dit reisblog te volgen hoor. Hartelijke groet, Arco en Ellis
  5. Karin:
    13 september 2014
    Wat leuk om dit zo te lezen. Dat kan haast ook niet missen of het wordt 100% genieten.